Krąg tematyczny: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza (14-17 kwietnia 2020)
Ząbek z dziurką „Domowa apteczka” – oglądanie zgromadzonych przedmiotów, rozpoznawanie przedmiotów związanych z chorowaniem i leczeniem: bandaży, termometrów, butelek po syropach itp., rozmowa kierowana – rozpoznaje przedmioty związane z chorowaniem i leczeniem, dziecko wie, że nie może po nie samo sięgać . „Co lubią zdrowe zęby?” prawidłowo myje zęby. „Zdrowy – zdrowszy – najzdrowszy” – zabawa słownikowa, tworzenie przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym
Bandażujemy misia Kartka dla medyka, wysłuchanie wiersza S. Kossuth „Chory miś”: rozmowa na temat chorób i osób pomagających w chorobie. „W drodze do lekarza” –wykazywanie się świadomością schematu własnego ciała podczas wykonywania poleceń ( L-P ręka, L-P noga), poruszanie się w przestrzeni według podanej instrukcji. „Chory miś – zdrowy miś” – doskonalenie percepcji wzrokowej – wyszukiwanie różnic
Kolorowe witaminy „Zdrowie” – wysłuchanie wiersza I. Salach, wprowadzenie do rozmowy na temat witamin i produktów, w których są one zawarte. „Apteka w ogrodzie” – zabawa badawcza, poszerzanie wiedzy na temat roślin pomagających utrzymać zdrowie (pietruszka, sałata, papryka itp). „Dokończ słowo” – dzielenie wyrazów na sylaby, dopowiadanie słów rozpoczętych przez inną osobę
Czyste rączki, czysta buzia „Przedszkolaczek” – wysłuchanie wiersza J. Korczakowskiej z jednoczesnym pokazywaniem czynności, o których jest mowa w wierszu. „Bańki mydlane” – ćwiczenia oddechowe, tworzenie piany. Zabawy w wannie/pod prysznicem przy piosence „Mydło lubi zabawę” – podejmowanie prób samodzielnego mycia całej długości nóg, przeliczanie palców stóp/dłoni zależnie od umiejętności dziecka.
mgr Barbara Balwierz