Smerfy plan pracy zdalnej 14 -17 kwiecień

Wiosna na wsi”

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

14. 04. 2020

  • Nauka piosenki na zasadzie echa muzycznego „Na wiejskim podwórku”

    https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw

  • Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Uparty kogut”, rozmowa na temat opowiadania,
  • Zabawa dydaktyczna „Jakie jest zwierzę?”
  • Odkrywanie litery Ż,ż, małej i wielkiej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu „Żubr”,
  • Analiza i synteza wyrazu ,,żubr” ,,Żaneta”- dzielenie na sylaby i głoski, liczenie głosek i sylab,
  • Wyszukiwanie liter w dowolnym tekście
  • Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.

15. 04. 2020

  • Opowieść ruchowa przy muzyce – „Wycieczka na wieś”

    https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo,

  • Ćwiczenia w mierzeniu długości – „Długi – krótki”
  • Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza „Podwórkowa awantura”,
  • Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazety

16. 04. 2020

  • Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta; wyjaśnienie ich znaczenia,
  • Podział nazw zwierząt na głoski (kura, kogut, owca, baran, krowa, byk, kot, koza),
  • Zabawa „Co to za zwierzę”?,
  • Praca plastyczna „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” z materiałów dostępnych w domu

17. 04. 2020

  • Zabawa „Gdzie schowały się gąski”?,
  • Zabawa metodą opowieści ruchowej – „W ogrodzie”,
  • Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych (grabie, widły, łopata, motyka, sekator, konewka), określanie, do czego służą kolejne narzędzia,
  • Ćwiczenia w czytaniu prostego tekstu zawierającego nazwy narzędzi ogrodniczych,
  • Stworzenie rysunku „Prace w ogrodzie”

mgr Justyna Śliwińska