PONIEDZIAŁEK 20.04 - wysłuchanie opowiadania „Awantura na wiejskim podwórku” https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI- rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania (zadawanie dzieciom pytań dotyczących wiersza np. kto brał udział w awanturze na wiejskim podwórku? - ćwiczenia grafomotoryczne (wysłane na grupę) WTOREK 21.04 - nazywanie zwierząt z wiejskiego podwórka https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw- zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94- „zwierzęta” – naśladowanie sposobu poruszania się różnych zwierząt z wiejskiego podwórka oraz odgłosów jakie wydają - ćwiczenia grafomotoryczne (wysłane na grupę) ŚRODA 22.04 - zabawa rozwijająca pamięć i sprawność językową do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q- zabawa ortofoniczna na podstawie wiersza „W zagrodzie” Piesek szczeka: Hau, hau, hau. Kotek miauczy: Miau, miau, miau. Kura gdacze: Ko, ko, ko. Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa. Gąska gęga: Gę, gę, gę. Owca beczy: Be, be, be. Koza meczy: Me, me, me. Indor gulgocze: Gul, gul, gul. Krowa ryczy: Mu, mu, mu. Konik parska: Prr, prr, prr. A pies warczy: Wrr, wrr, wrr. - wykonanie pracy plastycznej (instrukcja wysłana na grupę) CZWARTEK 23.04 - wysłuchanie wiersza S. Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku” Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki: Krowa – łaciate cielątko, Koza – rogate koźlątko, Owca – kudłate jagniątko, Świnka – różowe prosiątko, Kurka – pierzaste kurczątko, Gąska – puchate gąsiątko, Kaczka – płetwiaste kaczątko, Każda prowadzi swoje dzieciątko! Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka. Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły. Krowa – łaciate cielątko, Koza – rogate koźlątko, Owca – kudłate jagniątko, Świnka – różowe prosiątko, Kurka – pierzaste kurczątko, Gąska – puchate gąsiątko, Kaczka – płetwiaste kaczątko, Każda zgubiła swoje dzieciątko! Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko. Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki. Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”. Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki: Krowę – łaciate cielątko, Kozę – rogate koźlątko, Owcę – kudłate jagniątko, Świnkę – różowe prosiątko, Kurkę – pierzaste kurczątko, Gąskę – puchate gąsiątko, Kaczkę – płetwiaste kaczątko, Znalazło mamę każde dzieciątko. - rozmowa na temat wiersza (utrwalenie nazw zwierząt i ich dzieci) - zabawa ruchowa do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ PIĄTEK 24.04 - ćwiczenia ruchowe https://www.youtube.com/watch?v=qmdcyRl8Pes&list=PL2SrEHWcnk9N1HVJWXqyvcGgJI_OZKCIj&index=3- zabawa ruchowa do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg- praca plastyczna „Pisklęta” (instrukcja wysłana na grupę) mgr Anna Nowak