Plan pracy 4-8 maja 2020 Krąg tematyczny: Ruch to wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
Zapraszamy serdecznie Rodziców na stronę grupy fb, gdzie codziennie przedstawiamy poniższe tematy w formie audio i video
Biedroneczki są w kropeczki
„Mieszkańcy łąki” – oglądanie, nazywanie i opisywanie wyglądu mieszkańców łąki, doskonalenie umiejętności w zakresie mowy i myślenia
„Ile kropek ma biedronka?” – liczenie kropek na skrzydłach biedronek
„Biedronka na listku” doskonalenie sprawności ręki poprzez wycinanie po linii i lepienie z plasteliny
Stokrotki dla Dorotki, tulipany dla Joanny
„Kolorowe kwiaty” zabawa badawcza, wstawianie białych kwiatów do naczyń z zabarwioną wodą, obserwacja wyników doświadczenia
„Zaczarowana cebulka” – ustalenie kolejnych etapów wzrostu rośliny,
„W ogrodzie kwiatowym” – wyszukiwanie znanych kwiatów, nazywanie ich, opisywanie ich budowy, zbieranie materiału przyrodniczego do zielnika kwiatowego
Pszczeli koncert
„Pszczeli koncert” – ćwiczenia artykulacyjne na wyrazach dźwiękonaśladowczych naśladujących odgłosy owadów
„Magiczna przemiana” – opowiadanie o przemianie gąsienicy w motyla
„Kolorowy rój” – wykonanie prac plastycznych metodą stemplowania palcami
Niezwykły dom mrówek
„Gdzie kto mieszka” – zapoznanie dzieci z mrowiskiem i ulem
„Droga do mrowiska” – szacowanie długości narysowanej linii, wykonanie zadania na karcie pracy
„Ślimaczek” – ćwiczenia grafomotoryczne
Pleciemy wianki
„Odgłosy wiosny” – rozpoznawanie naturalnych odgłosów przyrody
„Pleciemy wianki” – nauka zaplatania warkoczy i wianków
„Zabawa w żaby i bociana” – ilustrowanie ruchem treści utworu A. Świrszczyńskiej