- Posłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica „Majowa łąka” i postarajcie się powtórzyć sylaby z głoską „z”, za, ze zo, zu, zy.
Spróbujcie też zapamiętać jakie owady i zwierzęta pojawiły się na łące.
Majowa łąka, pachnąca łąka:
Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy, to majowe dni.
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy, to majowe dni.
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy, to majowe dni.
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy, to majowe dni.
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za zo, ze zu zy, to majowe dni.
*Jakie postacie udało Wam się zapamiętać?
*Ja zapamiętałam niektóre z nich i chcę się nauczyć dzielić te wyrazy na sylaby, spróbujcie też je podzielić, klaszcząc w ręce.
sko-wro- nek, pa-jąk, my-szka, pszczo-ła, waż-ka, kret – to słowo ma tylko jedną sylabę, klaszczemy tylko raz:),mu-cha, mo-tyl, bie-dron-ka
2.„Kwiatuszki” – zabawy oddechowe : Przygotujcie sobie wycięte, małe kwiatuszki
- zdmuchiwanie kwiatuszków z ręki
- wąchanie kwiatuszków
- oddychanie przeponowe z kwiatuszkami ułożonymi na brzuszkach
- układanie kwiatków za pomocą słomki
- „Coś słodkiego”- dziecko zlizuje miód (dżem, nutella) z talerzyka i z ust (należy posmarować dziecku usta) tak jak pszczółki zbierają nektar z kwiatków.
- Ćwiczenia głosowe
Naśladowanie odgłosów:
* konik polny – cyt, cyt, cyt…
* pszczoła – bzzzzz, bzzzz…
* żaba – kum, kum, kum…
* bocian – kle, kle, kle…
* zajączek – kic, kic, kic…
* wróbelek – ćwir, ćwir, ćwir …
* wąż – sssss….
Pozdrawiam Edyta Gutkowska