*„Gimnastyka”-wierszyk
Na początku jest rozgrzewka, językowa wprzód wywieszka.
Cały język wyskakuje,
wszystkim nam się pokazuje.
W dół i w górę,
w lewo, w prawo.
Pięknie ćwiczy!
Brawo! Brawo!
Język wargi oblizuje, pięknie kółka wykonuje.
Popatrzymy do lusterka,
jak się język bawi w berka.
Kto spróbuje z miną śmiałą zwinąć język w rurkę małą?
Język ząbki poleruje
każdy dotknie i wyczuje…
Może uda się ta sztuczka.
Trzeba uczyć samouczka.
*„Rymy w zagrodzie.” -zabawa słuchowa
- Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów ( słowa w nawiasach)
- Rodzic prosi dziecko o dokończenie krótkich wierszyków:
„Rymy w zagrodzie”
Raz na grzędzie bura kurka
nastroszyła swoje…( piórka)*
Inna kurka głośno gdacze
Żółta kaczka pięknie…(kwacze).*
Baran po swojemu beczy,
koza w kozie z żalem…(meczy).*
Gniady konik w stajni hula,
pszczółki lecą wprost do…(ula).*
traktor w polu głośno huczy,
a na łące krówka…( muczy)*
gdy wróbelki nam ćwierkają,
dzieci rymy…( dobierają).*
* „Jeżyk”– zabawa. Rodzic recytuje wiersz, a dziecko uzupełnia odgłosy - wyrazy dźwiękonaśladowcze, zaznaczone pogrubionym drukiem i wykonuje czynności, opisane w nawiasach) Do przedszkola puka jeżyk, puk-puk,puk, puk-puk-puk, (zgiętym kciukiem puka w stół lub krzesło, czy podłogę) więc otworzyć mu należy, puk-puk-puk, puk-puk-puk. (j. w.) Wszyscy wkoło jeża stają, klap-klap-klap, klap-klap-klap, (klaszczą rytmicznie w dłonie) i brawami go witają, klap-klap-klap, klap-klap-klap. (klaszczą rytmicznie w dłonie) Jeżyk jest już w naszej grupie, tup-tup-tup, tup-tup-tup, (tupią rytmicznie nogami na zmianę – raz jedna, raz drugą,) każde dziecko jak on tupie, tup-tup-tup, tup-tup-tup. (tupią rytmicznie nogami na zmianę – raz jedna, raz drugą,) Gdy jeż zmęczy się tuptaniem, uf-uf-uf, uf-uf-uf, to przychodzi czas na spanie, puf-puf-puf, puf-puf-puf. Gdy do jeża biegnie pies, hop-hop-hop, hop-hop-hop, (podskakują obunóż) to się w kulkę zwija jeż, hop-hop-hop, hop-hop-hop. (podskakują obunóż) Pies się boi kolców jeża, oj-oj-oj, oj-oj-oj, (grożą rytmicznie palcem wskazującym jednej i drugiej ręki) więc go ugryźć nie zamierza, oj-oj-oj, oj-oj-oj. (grożą rytmicznie palcem wskazującym jednej i drugiej ręki) Nic jeżowi się nie stanie, tak-tak-tak, tak-tak-tak i już z nami tu zostanie, tak-tak-tak, tak-tak-tak. *Piosenka logopedyczna o liczeniu – https://youtu.be/Jy70gFmd-28
Zapraszam do wzięcia udziału w logopedycznym kole fortuny. Zagrajcie wspólnie z domownikami i miło spędźcie czas – link poniżej https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka
Pozdrawiam, Edyta Gutkowska