plan pracy zdalnej Żabki

Poniedziałek 29.03.2021r
• Słuchanie opowiadania „Kury i jajka”
• Rozmowa na temat opowiadania.
Wyjaśnienie znaczenia słowa nioska
• Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Popękane jajeczka.
• Zabawa badawcza „Z czego składa się jajko?”
• zabawa taneczna „Kółeczko”
Maskotki – kółeczko zabawa taneczna dla dzieci (Offical video 2019) – YouTube

Wtorek 30.03.2021r
• Słuchanie rymowanki „Spacer czterech kur”
• Rozmowa na temat rymowanki.
• Ćwiczenie graficzne „Po cztery jajeczka”.
• nauka rymowanki, kolorowanie słońca
• Loteryjka obrazkowa „Co się kojarzy z Wielkanocą?”
• Swobodny taniec do piosenki
Śpiewające Brzdące – Gdacze kura: Ko, Ko, Ko – Piosenki dla dzieci – YouTube

Środa 31.03.2021r
• Słuchanie wiersza Marioli Golc „Wielkanocne przysmaki”.
• Rozmowa inspirowana treścią wiersza.
omówienie, co powinno znaleźć się na wielkanocnym stole
wyjaśnianie, na czym polega zwyczaj polewania się wodą w poniedziałek wielkanocny
zwracanie uwagi dzieci na tradycję, ale i na zachowanie zdrowego rozsądku; ukazanie konsekwencji niestosowania umiaru w polewaniu się wodą.
• Wyszukiwanie różnic na rysunkach koszyczków wielkanocnych
• Ćwiczenie spostrzegawczości „Ukryte pisanki”.
• zabawa ruchowa do piosenki „Praczki”
Mini Mini – Praczki – YouTube

Czwartek 1.04.2021
• Słuchanie piosenki „Pisanki kraszanki”
PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE…piosenki dla dzieci – YouTube
• Rozmowa na temat piosenki.

  • wyjaśnienie znaczenia słowa „pisanki”
    • Nazywanie elementów na obrazku przedstawiającym koszyczek wielkanocny
    • Wykonanie pracy plastycznej „Pisanka”

Piątek 2.04.2021r
• Zabawa „O której pisance myślę?”
• Zabawa bieżna „Bieg z pisanką”.
• Praca grafomotoryczna „Moja pisanka”
• Zabawa ruchowa „Cicho – głośno”.
rodzic włącza ulubiona/wybraną przez dziecko piosenkę, przy cichych dźwiękach piosenki, dzieci-kurczątka są w przysiadzie, śpią, głowy mają wtulone w ramiona; przy głośnych dźwiękach – poruszają się szybko po wyznaczonym terenie.
• Praca plastyczna „Pisanki kraszanki”

  • przygotowanie i wykonanie przez dzieci wspólnie z rodzicami i rodzeństwem pisanek, które umieszczą w koszyku wielkanocnym