Wiosenne przebudzenie
23.03.2020
*Oglądanie książeczek, czasopism, wyszukiwanie ilustracji związanych z aktualną porą roku, przypomnienie nazw pór roku, szukanie zwiastunów wiosny, opowiadanie treści obrazków, nazywanie pierwszych kwiatów wiosennych.
* Obejrzenie filmu ,,Zwiastuny Wiosny” – https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
* Zabawa ruchowa ,,Kwiaty rosną – kwiaty więdną”
* Ćwiczenia oddechowe ,,Wąchamy kwiaty” -wciąganie powietrza nosem,wypuszczanie ustami
*Założenie zielonego kącika – hodowli cebuli, fasolki itp. codzienna pielęgnacja.
24.03.2020
*Obserwacja pogody za oknem, rozmowa na temat różnorodności marcowej pogody w myśl przysłowia ,,W marcu jak w garncu”
*rysowanie symboli pogody: słońce, krople deszczu,śnieg, wiatr,chmury, wycinanie ich
*Założenie i prowadzenie kalendarza pogody, przyklejanie w poszczególne dni tygodnia odpowiednich symboli pogody.
*Ćwiczenia w układaniu wg podanego rytmu, z wykorzystaniem wyciętych elementów pogody
*zabawa ruchowa,,Słońce świeci- deszczyk pada’”.
25.03.2020
*Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej-układanie obrazka w całość z pociętych elementów.
*Słuchanie piosenki ,,Maszeruje Wiosna” –https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
zabawy przy piosence
*Zabawa ruchowa ,,Bocian i żaby”
*Praca plastyczna ,,Wiosna’- rysowanie,wyklejanie, malowanie farbami w zależności od dostępnych materiałów
*Zabawa ,,Co to jest?- rozpoznawanie owadów, kwiatów, na podstawie opisu słownego.
26.03.2020
*Czytanie prostych tekstów- doskonalenie umiejętności czytania.
*Układanie poznanych liter z dostępnych w domu materiałów- sznurek, nici ,itp.
*Zabawa ,,Na głoskę….”- wyszukiwanie jak największej ilości przedmiotów na daną głoskę, konkurs z rodzicami
*,,Wiosenna muzyka”- wykonanie dowolnego instrumentu z dostępnych materiałów:butelki
plastikowe,fasola,pudelka itp.
*Zabawa ruchowa,,Głowa ramiona,, https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
27.03.2020
*,,Wiosenne kwiaty i owady”- określanie pierwszej i ostatniej głoski w nazwach.
*Zabawy matematyczne- przeliczanie w zakresie 10 z wykorzystaniem dostępnych materiałów – kredki,zakrętki ,fasolki itp.,zastosowanie odpowiednich cyfr. Układanie zadań matematycznych z zastosowaniem działań: 5+5=10, 4+3=7, znaków <,>.=
*Zabawa ruchowa,, Chodzi mucha po suficie”
*Zabawa z gazetami- wyszukiwanie zakreślanie znanych liter:samogłoski-kolor czerwony,,spółgłoski- kolor niebieski
*Rysowanie lub wycinanie z gazet jak największej ilości przedmiotów zaczynających się na podaną głoskę.
mgr Mariola Lubińska