„Wiosna na wsi”
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
14. 04. 2020
- Nauka piosenki na zasadzie echa muzycznego „Na wiejskim podwórku”
- Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Uparty kogut”, rozmowa na temat opowiadania,
- Zabawa dydaktyczna „Jakie jest zwierzę?”
- Odkrywanie litery Ż,ż, małej i wielkiej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu „Żubr”,
- Analiza i synteza wyrazu ,,żubr” ,,Żaneta”- dzielenie na sylaby i głoski, liczenie głosek i sylab,
- Wyszukiwanie liter w dowolnym tekście
- Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.
15. 04. 2020
- Opowieść ruchowa przy muzyce – „Wycieczka na wieś”
- Ćwiczenia w mierzeniu długości – „Długi – krótki”
- Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza „Podwórkowa awantura”,
- Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazety
16. 04. 2020
- Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta; wyjaśnienie ich znaczenia,
- Podział nazw zwierząt na głoski (kura, kogut, owca, baran, krowa, byk, kot, koza),
- Zabawa „Co to za zwierzę”?,
- Praca plastyczna „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” z materiałów dostępnych w domu
17. 04. 2020
- Zabawa „Gdzie schowały się gąski”?,
- Zabawa metodą opowieści ruchowej – „W ogrodzie”,
- Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych (grabie, widły, łopata, motyka, sekator, konewka), określanie, do czego służą kolejne narzędzia,
- Ćwiczenia w czytaniu prostego tekstu zawierającego nazwy narzędzi ogrodniczych,
- Stworzenie rysunku „Prace w ogrodzie”
mgr Justyna Śliwińska