Logopedia z Panią Edytą 11.05-15.05.2020r.


  1. Posłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica „Majowa łąka” i postarajcie się powtórzyć sylaby z głoską „z”, za, ze zo, zu, zy.

Spróbujcie też zapamiętać jakie owady i zwierzęta pojawiły się na łące.

Majowa łąka, pachnąca łąka:

Tu widać myszkę, słychać skowronka…

Za, zo, ze, zu, zy, to majowe dni.

Pająk zaplata pośród traw sieci,

a mała pszczółka do kwiatka leci.

Za, zo, ze, zu, zy, to majowe dni.

Ważka spogląda na dół ciekawie.

Kret nowy kopiec wykopał w trawie.

 Za, zo, ze, zu, zy, to majowe dni.

Na małym krzaczku przysiadła mucha.

Z wielką uwagą motyla słucha.

Za, zo, ze, zu, zy, to majowe dni.

I konik polny też nie próżnuje,

małej biedronce kropek pilnuje.

Za zo, ze zu zy, to majowe dni.

*Jakie postacie udało Wam się zapamiętać?

*Ja zapamiętałam niektóre z nich i chcę się nauczyć dzielić te wyrazy na sylaby, spróbujcie też je podzielić, klaszcząc w ręce.

sko-wro- nek, pa-jąk, my-szka, pszczo-ła, waż-ka, kret  – to słowo ma tylko jedną sylabę, klaszczemy tylko raz:),mu-cha, mo-tyl, bie-dron-ka

2.„Kwiatuszki” – zabawy oddechowe : Przygotujcie sobie wycięte, małe kwiatuszki

  • zdmuchiwanie kwiatuszków z ręki
  • wąchanie kwiatuszków
  • oddychanie przeponowe z kwiatuszkami ułożonymi na brzuszkach
  • układanie kwiatków za pomocą słomki
  1. „Coś słodkiego”- dziecko zlizuje miód (dżem, nutella) z talerzyka i z ust (należy posmarować dziecku usta) tak jak pszczółki zbierają nektar z kwiatków.
  2. Ćwiczenia głosowe

Naśladowanie odgłosów:

* konik polny – cyt, cyt, cyt…

* pszczoła – bzzzzz, bzzzz…

* żaba – kum, kum, kum…

* bocian – kle, kle, kle…

* zajączek – kic, kic, kic…

* wróbelek – ćwir, ćwir, ćwir …

* wąż – sssss….

Pozdrawiam Edyta Gutkowska